Privacy Statement

Ingangsdatum: 6 mei 2018 (versie: 20180601)

Introductie

Management of Change Coöperatie UA (hierna Management of Change) geeft veel om je privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de informatie die wij over je gebruik van onze diensten hebben verzameld. Wij stellen je gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan derden.

In dit Privacy Statement wordt beschreven wie de verantwoordelijke is ten aanzien van de gegevens die wij over je verzamelen, om welke persoonsgegevens het gaat, wat wij daarmee doen en hoe jijzelf controle houdt op het gebruik dat wij van die gegevens maken. Verder beschrijft dit Privacy Statement welke gegevens over je door ons worden verzameld, waar deze gegevens voor worden gebruikt en met wie en onder welke voorwaarden deze gegevens eventueel met derden kunnen worden gedeeld. Ook leggen wij aan je uit op welke wijze wij je gegevens opslaan, hoe wij je gegevens tegen misbruik beschermen en welke rechten je hebt met betrekking tot de door jou aan ons verstrekte persoonsgegevens. Als je vragen hebt  over ons privacybeleid kun je contact opnemen met onze contactpersoon voor privacyzaken. Je vindt de contactgegevens aan het einde van ons Privacy Statement.

Management of Change registreert gegevens van (potentiële) klanten om deze te informeren over het aanbod aan diensten en producten en om een goede uitvoering hiervan mogelijk te maken. Je gegevens kunnen gebruikt worden om je te informeren over producten en diensten van onze coöperatieleden. Wij sturen je alleen marketing boodschappen wanneer je ons daarvoor uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven. Je kunt je toestemming te allen tijde en kosteloos intrekken. Dat kun je doen door via de support sectie van elk van onze sites of met de unsubscribe link van de mailing die je van ons ontvangt.

Over Welke Websites gaat het?

In principe elke door Management of Change beheerde website (“Website”), zoals deze.

We onderscheiden:

Gebruik van cookies

Wij gebruiken op deze website cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door je browser op de harde schijf van je computer wordt opgeslagen. Wij maken gebruik van Google Analytics om de website beter te laten functioneren en het websitebezoek te monitoren, zodat we kunnen nagaan hoeveel mensen de website in een bepaalde periode hebben bezocht. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken. Wij hebben hier geen invloed op. Management of Change Coöperatie UA gebruikt alleen de verzamelde data en kan deze niet herleiden tot een individu of individuele computer.

Alle veelgebruikte internetbrowsers (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome en hun equivalenten voor mobiele toestellen) bieden via de respectievelijke instellingen de mogelijkheid om cookies volledig te wissen en permanent te weigeren. De nieuwste versies van de genoemde internetbrowsers bieden ook een zogenoemde ‘Do Not Track (Volg me niet)’ instelling aan, waarmee aangesloten advertentienetwerken je gedrag niet in kaart zullen brengen. Meer informatie omtrent het in- en uitschakelen en het verwijderen van cookies kun je vinden in de instructies en/of met behulp van de Help-functie van je browser.

Sociale netwerken

Op deze site zijn knoppen opgenomen om pagina’s te kunnen promoten of delen op sociale netwerken, zoals LinkedIn, Facebook ,Twitter en Microsoft. Daarnaast kun je met Sociale Netwerken inloggen in ons systeem. Deze knoppen worden gerealiseerd door code die wordt aangeleverd door de sociale netwerken zelf. Deze code plaatst onder meer een cookie (zie boven). Lees de privacyverklaring van LinkedInFacebook en van Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te zien wat zij met je persoonsgegevens doen die zij met deze code verwerken. 

Welke persoonsgegevens worden door Management of Change verzameld?

Wij verzamelen de persoonsgegevens die je ons vrijwillig verschaft op het moment dat je jezelf op de Website registreert of een transactie via onze Website verricht, alsmede persoonsgegevens om je aankoop te kunnen uitvoeren. Dit varieert per type Website:

De Verkoop Websites registreren transactie- en gebruikgegevens die nodig zijn voor de verkoop:

  • Transactiegegevens
    Gegevens om de verkoop van de dienst tot stand te brengen: voor- en achternaam, bedrijfsnaam, KvK-nummer en BTW-nummer, geboortedatum, e-mailadres, gebruikersnaam en wachtwoord, aflever- en factuuradres (inclusief postcode, plaats en land), telefoon- en faxnummer, soort en hoeveelheid bestelde producten of diensten, ordernummer, orderdatum, orderstatus, datum en tijdstip aflevering, orderbedrag, valuta, betalingsgegevens, zoals creditcardnummer en expiratiedatum, retourverzoeken en aan je gedane aanbiedingen, alsmede de volgende gegevens wanneer deze door je vrijwillig zijn verschaft: aanmelding voor onze nieuwsbrief en bestelnotities die je van belang acht. Desgewenst kun je een account aanmaken om je bestelhistorie te volgen en toekomstige aankopen te vergemakkelijken. Als je een account aanmaakt, kun je ook een affiliatiecode delen met je netwerk waarmee je korting verdient. In dat geval worden op je naam de aangebrachte verkopen geregistreerd.

    De transactiegegevens worden gebruikt om je bestelling en betaling te verwerken, om in verband met je bestelling contact met je te kunnen opnemen, om je gerichte marketing berichten te kunnen sturen (voor zover vereist: na je toestemming), om retouren te verwerken, vragen aan de klantenservice in behandeling te nemen en om producten terug te halen. Deze gegevens worden daarom uitgewisseld met ons boekhoudsysteem ten behoeve van de facturering (Acumulus)

  • Gebruiksgegevens
    Verder kunnen wij gebruiksgegevens verzamelen die betrekking hebben op je gebruik van onze Website, zoals je IP-adres, welke producten je hebt bekeken en welke producten je in je winkelwagentje hebt geplaatst, of je via een doorverwijspagina, via een link in een gerichte reclame-email of via een advertentie op een andere website op onze Website terecht bent gekomen. Ook kunnen wij via de doorverwijspagina en via gerichte marketing e-mails of advertenties in samenhang met je IP-adres informatie verzamelen om de effectiviteit van onze marketingactiviteiten te analyseren (gezamenlijk: “gebruiksgegevens”).

    Waar het een geregistreerde account betreft, worden de gebruiksgegevens samen met de transactiegegevens, zoals informatie over eerdere aankopen (maar niet de betalingsgegevens) ook gebruikt om de producten op onze Website specifiek op je interesses af te stemmen. Wanneer je jezelf aanmeldt voor reclame en onze nieuwsbrief van , kunnen je transactie- en gebruiksgegevens door Management of Change worden geanalyseerd om onze commerciële communicatie specifiek op je voorkeuren af te stemmen.

De Academie Websites registreren gegevens die nodig zijn voor de uitvoering van de dienst.

  • Profielgegevens
    Gegevens om in te kunnen loggen en je kenbaar te maken in het systeem: voor- en achternaam, landstad, e-mailadres, gebruikersnaam en wachtwoord, e-mailadres, tijdzone, gebruikersafbeelding, extra namen (phonetisch, alternatieve naam), webpagina, Interesses, telefoon, mobiele telefoon, organisatiegegevens (instituut, afdeling, medewerkers/studentnummer) en social media id’s (IXQ, Skype, AIM, Yahoo, MSN). De cursief gedrukte gegevens zijn optioneel en worden door jezelf ingevuld. Aan je profiel kunnen wij gegevens toevoegen die betrekking hebben op je rol in de academie (docent, deelnemer). Je kunt in je profiel zelf aangeven of je emailadres gedeeld mag worden. Je naam wordt gedeeld met medegebruikers in de training. Je telefoonnummer kan gedeeld worden met andere deelnemers.

    Profielgegevens worden gebruikt om je kenbaar te maken in het systeem en aan medegebruikers en om contact met je op te nemen.

  • Voorkeuren
    Aan je profiel zijn voorkeuren verbonden voor het gebruik van het systeem voor: de taal, het gebruik van het forum, het gebruik van de editor, het gebruik van de cursus, de agenda, veiligheidssleutels (RSS tokens), de verzending van berichten en meldingen, gekoppelde accounts, blog voorkeuren en badges.
  • Gebruiksgegevens
    Verder kunnen wij gebruiksgegevens verzamelen die betrekking hebben op je gebruik van de Academie: je IP-adres, de leeractiviteiten die je benut, je online gebruik van de academie en eventuele beoordelingen (waarderingen, cijfers), notities van je trainer/docent of facilitator. 

    Gebruiksgegevens worden gebruikt om je te ondersteunen in je leerreis. Dit ten dienste van de uitvoering van de dienst in kwestie. Gegevens (online activiteit en niveau) kunnen bijvoorbeeld benut worden voor het spelelement in het leren (gamification). Alle gegevens worden gelogd ten behoeve van de ondersteuning van je gebruik en leerkundige analyses om gerichter kennis aan je te kunnen aanbieden.

  • Nieuwsbrieven en Fora
    De academies kennen een sitebrede forum en/of nieuwsbrievenfunctie; hiervoor ben je initieel ingeschreven bij de eerste inlog in het systeem. Je kunt je echter uitschrijven. Je kunt van ons via gerichte aanbiedingen ontvangen die betrekking hebben die aansluiten op het onderwerp van je training. Binnen de context van een training, workshop, cursus (course) ben je in principe verplicht aangemeld in de course fora (aankondigingen en forum). Stem af met je docent indien je dit anders wilt. Weet dat je met je profielvoorkeuren de berichtverzending kan aansturen.
  • Marketing
    Wij kunnen wij via gerichte marketing e-mails of advertenties in samenhang met je IP-adres informatie verzamelen om de effectiviteit van onze marketingactiviteiten te analyseren. 
  • Transactiegegevens
    Er kunnen aankopen gedaan worden vanuit de Academies, zoals het bijwonen van een bijeenkomst of de aanschaf van premium content. Hiervoor geldt hetzelfde als beschreven onder de transactiegegevens van de Verkoop Websites.

Backups

  • Gegevens van onze Websites worden frequent gebackupped en worden maximaal 7 jaar bewaard; dit om uw training zo lang mogelijk te kunnen gebruiken. Wilt u langer dan 7 jaar uw training gebruiken, neem dan tijdig contact op.

Wie beheert de gegevens die wij over je verzamelen?

Je persoonsgegevens worden verzameld, verwerkt en gebruikt door:

  • Management of Change Coöperatie UA
  • Postbus 160, 1200 AD Hilversum | Van der Helstlaan 9, 1231 AL Loosdrecht 
  • KVK nummer 57996091 

Aan wie geeft Management of Change je persoonsgegevens eventueel door?

In verband met het functioneren van onze Websites maken we gebruik van de diensten van derden, zoals hostingproviders, website- en marketingbureaus, IT-onderhoudsbedrijven, transportbedrijven, dienstverleners die het betalingsverkeer en de BTW verificatie verzorgen en dienstverleners die verantwoordelijk zijn voor extra functies op de Website waarvan je desgewenst gebruik kunt maken, zoals productrecensies. Deze dienstverleners ontvangen enkel de persoonsgegevens die zij nodig hebben voor de uitvoering van de door hen te verrichten diensten. Zij mogen je persoonsgegevens zonder je voorafgaande toestemming niet voor andere doeleinden aanwenden of openbaar maken.

Conform de toepasselijke wet- en regelgeving kunnen wij persoonsgegevens doorgeven aan politie en justitie en andere, door de wet daartoe aangewezen instanties of wanneer wij dit redelijkerwijze nodig achten om onze rechten of de rechten van anderen te beschermen, om letsel of schade te voorkomen, fraude aan te pakken en om naleving af te dwingen van de bepalingen en voorwaarden op onze Website.

Onze dienstverleners en andere ontvangers van persoonsgegevens kunnen buiten Europa zijn gevestigd, waar niet hetzelfde niveau van gegevensbescherming wordt geboden als in je eigen land. Voor zover wettelijk vereist, garanderen deze dienstverleners en andere gegevensontvangers een toereikend gegevensbeschermingsniveau via een ‘safe harbor’-certificering of via de EU-modelbepalingen.

Hoe kun je de eigen persoonsgegevens inzien of actualiseren?

Het is belangrijk dat de gegevens in onze database actueel en juist zijn. Je hebt het recht om de gegevens die wij over je verzameld hebben in te zien, daarin wijzigingen aan te brengen dan wel deze gegevens te verwijderen. 

Dat verschilt per type Website:

  • Academies
    Op je profielpagina (via het gebruikersmenu) kun je een “Data Request” bij onze Data Protection Officer aanvragen. Na goedkeuring ontvang je een bericht en kun je je data downloaden. Als je besluit dat je persoonlijke data verwijderd moet worden, dan voeren wij dat uit en kun je niet meer inloggen in het systeem; je data is voor ons dan niet meer beschikbaar (met een vertraagde verwerking in onze backup bestanden). Het terughalen van je prestaties (van cijfer tot certificaat) is dan niet meer mogelijk.
  • Overige websites
    Dien je verzoek in via de support sectie van de site en onze Data Protection officer neemt zo spoedig mogelijk contact met je op.

Voorbehoud

Management of Change behoudt zich het recht voor om wijzigingen aan te brengen in het Privacy Statement. Controleer daarom regelmatig het Privacy Statement voor een update.

De ingangsdatum voor de geldigheid van deze voorwaarden is bovenaan deze pagina vermeldt. Met het publiceren van een nieuwe versie vervalt de geldigheid van alle voorgaande versies. 

Contact

Als je nog vragen hebt over ons privacybeleid, neem dan contact op met ons: op elk van onze sites tref je een support link aan met de mogelijk om een ticket te posten. Mailen kan ook naar: info@managementofchange.nl. Je krijgt dan antwoord van onze Data Protection Officer, A.A. (Bert) van der Hooft.