Omnichannel learning ofwel de geëvolueerde variant van blended learning , is een nieuwe manier van kijken naar leren. De focus wordt verlegd van het opleiden en trainen via verschillende kanalen naar een afgestemde ervaring voor de deelnemer.

De deelnemer komt via verschillende kanalen met de opleiding en training -in contact: via de online leeromgeving met de device naar keuze (desktop, tablet, smart phone) en in virtuele en fysieke bijeenkomsten.

In het contact bekijkt de deelnemer met zijn/haar device het leeraanbod  in de leeromgeving en bezoekt de traditionele fysieke bijeenkomst om in dialoog met anderen te leren en het geleerde aan nader onderzoek te onderwerpen en in de praktijk te oefenen. De oefening wordt in de eigen praktijk doorgezet om het geleerde te verzilveren: l’earning.

Welk kanaal de deelnemer ook gebruikt, de leerbeleving en de inhoud is op elkaar afgestemd in de juiste volgorde (leerflow). Patronen van leren in de online leeromgeving en de fysieke bijeenkomsten overstijgen het kanaal om het best mogelijke leeromgeving aan de deelnemer te bieden.